LITE OG STORT

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Widerøe Flyveselskap AS
Medieplassering
Sosiale medier: Facebook og Instagram, digitalt:Storby, Amedia og Spotify, radio: P4+ og Radio Norge+, TV: TV2
Dette bidraget består av en interaktiv film som var dynamisk gjennom kampanjeløpet, og et ferdig resultat i form av en musikkvideo som ble vist som reklamefilm på lineær TV. Kampanjen skulle ha to funksjoner, én rasjonell og én emosjonell. Rasjonelt: Å få fram alle de 44 stedene Widerøe flyr til i Norge. Mange tror Widerøe flyr til et lite antall steder og da bare helt i nord. Dermed blir Widerøe aldri vurdert av mange som kunne ha reist med dem. Emosjonelt: Å videreføre og forsterke profilen til merkevaren Widerøe, på konseptet "Hele Norge. Hele tiden". Med en kampanjeside tilpasset alle plattformer som nav lanserte vi en låt og et interaktivt musikkvideoprosjekt, der hvert sted fikk sin slot. Brukerne skapte stadig nye og unike versjoner av videoen ved å laste opp bilder eller film, som ble vist med sanntidsinformasjon om vær og vind på det enkelte stedet, samt tid for neste ankomst og neste avgang. En endelig versjon av videoen ble også vist som reklamefilm på TV2.

Bidragsytere

  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Good Morning
    Produksjonsbyrå
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Mindshare
    Annet (må beskrives)
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Merete Hildonen
    Prosjektleder
  • No4, Torstein Lofthus & Tor Egil Kreken
    Annet (må beskrives)
  • Fante Film
    Produksjonsbyrå
  • Widerøe
    Ansvarlig hos kunde
  • Ohlogy
    Annet (må beskrives)