LITE OG STORT

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Widerøe Flyveselskap AS
Medieplassering
Sosiale medier: Facebook og Instagram, digitalt:Storby, Amedia og Spotify, radio: P4+ og Radio Norge+, TV: TV2
Kampanjen skulle ha to funksjoner, én rasjonell og én emosjonell. Rasjonelt: Å få fram alle de 44 stedene Widerøe flyr til i Norge. Mange tror Widerøe flyr til et lite antall steder og da bare helt i nord. Dermed blir Widerøe aldri vurdert av mange som kunne ha reist med dem. Emosjonelt: Å videreføre og forsterke profilen til merkevaren Widerøe, på konseptet "Hele Norge. Hele tiden". Idéen var å lage og utgi en låt som uttrykte Widerøes personlighet, og samtidig invitere publikum til et interaktivt musikkvideoprosjekt: Ved å laste opp bilde eller film fra en av Widerøes 44 destinasjoner, skapte hver bruker en ny og unik versjon av musikkvideoen. Alle bidrag kunne sees med sanntidsinformasjon om vær og vind, samt tid for neste ankomst og avgang. En endelig versjon av videoen ble også vist som reklamefilm på TV2.

Bidragsytere

  • Ohlogy
    Annet (må beskrives)
  • Widerøe
    Ansvarlig hos kunde
  • Fantefilm
    Produksjonsbyrå
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Good Morning
    Produksjonsbyrå
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Mindshare
    Annet (må beskrives)
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Merete Hildonen
    Prosjektleder