LOfavør

Sendt inn av
Supertanker AS
Kunde
LOfavør
Medieplassering
aviser, magasiner og fagblader
Medalje
Gullblyanten 2010
Bronse, Bedriftstjenester
LO er en institusjon i det norske samfunn. I over 100 år har de jobbet med å sikre oss rettigheter på arbeidsplassen og beskyttet norske arbeidere. Brief: Reposisjonere og videreutvikle LO’s eget fordelskonsept, LOfavør. Fordelskonseptet hadde ligget stille i mange år, og manglet en tydelig strategi. Vi mente det var viktig og naturlig å trekke veksler på arbeidet LO gjør i arbeidslivet. Grunnideen ble at LO favør skulle stå for trygghet i privatlivet, på samme måte som LO stod for trygghet på arbeidsplassen. Og med kraften av 900 000 medlemmer skulle LOfavør forhandle frem gunstige avtaler som ga medlemmene trygge fordeler i privatlivet. Dette ble også grunnlaget for lanseringskampanjen som er utviklet i samarbeid med SMFB; fordelene ved å være mange er mange. Lanseringskampanjen fikk som oppgave å gjøre LOfavør kjent, og å skape interesse blant medlemmene.

Bidragsytere

  • John Jacobsen
    Konsulent
  • Rudolf Reim
    Konsulent
  • Anita Nørsett Dahl
    Prosjektleder
  • SMFB ved Carl-Erik Conforto
    Art Director
  • SMFB v/Stig Bjølbakk
    Tekstforfatter
  • SMFB v/Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • SMFB v/Christin Malen Andreassen
    AD-assistent
  • Adamsky ved Petrus Olsson
    Fotograf
  • Heidi Myhr og Cecilie Loe
    Ansvarlig hos kunde