LOfavør forsikring

Sendt inn av
Supertanker AS
Kunde
LOfavør
Medieplassering
aviser, magasiner og fagblader
LO er en institusjon i det norske samfunn. I over 100 år har de jobbet med å sikre oss rettigheter på arbeidsplassen og beskyttet norske arbeidere. Vår jobb har vært å reposisjonere og videreutvikle LO’s eget fordelskonsept, LOfavør. Fordelskonseptet hadde ligget stille i mange år, og manglet en tydelig strategi. Vi mente det var viktig og naturlig å trekke veksler på arbeidet LO gjør i arbeidslivet. Grunnideen ble at LO favør skulle stå for trygghet i privatlivet, på samme måte som LO stod for trygghet på arbeidsplassen. Og med kraften av 900 000 medlemmer skulle LOfavør forhandle frem gunstige avtaler som ga medlemmene trygge fordeler i privatlivet. Forsikringskampanjen var første "bevis" etter profilkampanjen som lanserte LOfavør, med budskapet ”fordelen ved å være mange er mange. Grunnidéen tok igjen tak i medlemsmassen og styrken ved å være mange. Med 900 000 medlemmer skjer det mye utenom det vanlige. I samarbeid med SpareBank 1 lanserte vi derfor forsikringer som ga medlemmene bedre dekning en normalt. Budskapet ble "Med 900 000 medlemmer må vi tenke på det meste", som også dramatiseringene spiller på.

Bidragsytere

  • Pål Jespersen
    Art Director
  • Jens Petter Aarhus
    Art Director
  • John Jacobsen
    Konsulent
  • Rudolf Reim
    Konsulent
  • Anita Nørsett Dahl
    Prosjektleder
  • Adamsky ved Petrus Olsson
    Fotograf
  • Sagveien Resort
    Produksjonsbyrå
  • Heidi Myhr, Pia Sandberg og Cecilie Loe
    Ansvarlig hos kunde