Lofotekspressen sommerkampanje

Sendt inn av
Byraa Bodø AS
Kunde
Nordland fylkeskommune
Medieplassering
Lofotposten
Lofotekspressen sommerkampanje I sommer ble busstilbudet i Lofoten doblet og Lofotekspressen gikk hele seks ganger daglig mellom Narvik og Å. For å synliggjøre dette ønsket vi å spille mer på følelser enn bare det rent praktiske i det å ta buss. Løsningen ble å kombinere vakre bilder av lokale busstopp i Lofoten med tekstlinjer fra tre av de mest kjente og folkekjære lofotartistene som kan knyttes opp mot det å ta bussen. Sondre Justad treffer spesielt de unge bussbrukerne, mens Kari Bremnes og Ola Bremnes treffer godt i alle aldersgrupper. Ved å henvende oss til artistene direkte i teksten under, får vi satt sitatet inn i en busskontekst og også brukt humor som virkemiddel. Med de unike bildene, humor og tekstlinjer som gjør lofotværinger varme om hjertet, vekker kampanjen interessen for produktet lokalt, får synliggjort tilbudet og skaper samtidig assosiasjoner som forhåpentligvis gir leseren lyst til å ta bussen.

Bidragsytere

  • Tom Rainer Thuv
    Art Director
  • Mari Saugestad Ruus
    Tekstforfatter
  • Liss Marie Jakobsen
    Grafisk Design
  • Gøran Kristensen
    Fotograf