Logo Donation Project

Sendt inn av
JCP Nordic
Kunde
JCP Nordic
Medieplassering
Facebook video ad
Da JCP Nordic i fjor fikk ny visuell identitet, var vi nødt til å fortelle både kunder, potensielle kunder og kommunikasjonsbransjen for øvrig om det. Men det å fange oppmerksomheten til den kanskje mest kresne bransjen av dem alle, kommunikasjonsbransjen, er i seg selv utfordrende. Spesielt når budskapet er noe så kjedelig som at JCP Nordic har fått en ny visuell identitet. Hvordan kunne vi få frem et så ordinært budskap på en ny og interessant måte? Gjennom gis-bort-annonser på FINN.no og lignende sider globalt, la vi ut vår gamle visuelle identitet, samt en hel del stash med vår gamle logo på. Etter 400 forespørsler fra 20 forskjellige land falt valget til slutt på Iulian og hans lite synlige bilvask i Romania. Vi nådde langt flere enn vi hadde drømt om med budskapet vårt, uten i det hele tatt å vise frem, eller snakke om vår nye visuelle identitet. Filmen om prosjektet endte med over 700 000 views på Facebook alene og det ble skrevet flere artikler på blogger og bransjenettsteder, hvorav adweek.com var den største.

Bidragsytere

  • Paul Little
    Kreativ leder
  • Birgitte Christensen
    Annet (må beskrives)
  • Angelica Askvik
    Art Director
  • Julie Iversen
    Prosjektleder
  • Martin Pira
    Annet (må beskrives)
  • Lena Britt Fredrickson
    Fotograf
  • Thuy My Do Thi
    Annet (må beskrives)
  • Nora Bremnæs
    Grafisk Design
  • Kandidat
    Produksjonsbyrå
  • Frederic Esnault
    Regissør
  • Richard Patterson
    Producer
  • Christian Aune
    Annet (må beskrives)
  • Erik G. Lysø
    Annet (må beskrives)
  • Øystein Tynning
    Ansvarlig hos kunde