Lothepus får overlevert sin nye Kubota M7-173

Sendt inn av
Nova Vista AS
Kunde
Nellemann Machinery AS
Kubota er et av verdens største traktormerker, men kjennskapen og kunnskapen i Norge var begrenset. Bransjen er preget av få aktører med store markedsandeler og ekstrem merkelojalitet som går i arv. Målet til Nellemann Machinery for 2022 var å nå både landbruket og park- og anleggsbransjen, og å bidra til økt rekruttering. Nellemann Machinery ønsket dessuten å bli oppfattet som en annerledes aktør, og bli lagt merke til utover de tradisjonelle målgruppene. I 2021 etablerte vi Pilgaard Maskin, og Petter Pilgaard fungerte som representant for park- og anleggsbransjen og Kubota. Via Pilgaard Maskin fikk vi fortelle historien om at anleggsbransjen er for alle, vi fikk snakket om et traktormerke på en annerledes måte, og sørget for at folk vet hvilken traktor som gjelder. I 2022 tok vi alt et skritt videre, og involverte kompisen til Petter Pilgaard, Leif Einar "Lothepus" Lothe. Vi skrev og produserte en film hvor Pilgaard overleverer en ny Kubota til Lothepus. Vi fortalte med det historien om at det er kun de barskeste som kjører Kubota, og vi sørget for at folk vet hvilken farge det er på traktoren som gjelder. Filmen fikk enormt engasjement og oppmerksomhet, nesten 100 prosent organisk: Nærmere 900 K visninger og 160 K avspillinger.

Bidragsytere

  • Petter Gjelsnes
    Leder PR og innhold/Kundeansvarlig
  • Anders Nordermoen
    Produsent