Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Bakgrunn:
Nesten 10 år etter at Kaizers Orchestra la opp som band ønsket de å gjøre et comeback. Og i kjent ambisiøs stil ville de lansere den med hele 24 konserter i Norges største byer.
For å fylle lokalene ble vår utfordring å vekke en sovende fanbase som hadde blitt ti år eldre siden de hørte noe sist fra favorittbandet sitt.
Innsikt:
De mest dedikerte tilhengerne av Kaizers var de som fortsatt var aktive på bruktmarkedet. De som samlet på merch og minner fra fortiden. Og spesielt vintage t-skjorter fra tidligere albumslipp og turneer.
Ideen:
Gjøre om gamle Kaizers t-skjorter til personlige VIP-invitasjoner til den kommende turneen.
Et år før comebacket begynte vi å kjøpe tilbake så mange Kaizers t-skjorter vi klarte å finne på Finn.no, Tise og Facebook Marketplace og dykket ned i bandets gamle lager for å se etter ubrukte t-skjorter fra tiden de var aktive. Deretter printet vi unike QR-koder på innsiden av t-skjortene og slapp de tilbake i bruktmarkedet.
T-skjortene ble derfor hovedmediet i kampanjen.