Luftens Dirigenter

14038 a7dea original
Sendt inn av
Creuna AS
Kunde
Avinor
Medieplassering
Google display network annonsering, Youtube, Facebook, tilstedeværelse på utdanningsmesser og i enkelte bransjeblader
Årlig utdanner Avinor omlag 25 nye flygeledere av ca. 500 søkere. Flygeledere dirigerer flyene på og mellom flyplassene, og har ansvaret for at lufttrafikken i Norge avvikles på en sikker, trygg og effektiv måte. Studiet er 2-årig; ett år med simulatortrening i USA og et lønnet praksisår i Norge. Lønnsbetingelsene er gode, som på den ene siden gjør yrket attraktivt. På den andre siden har flere streiker, gitt yrkesgruppen et frynsete omdømme. Kunnskapen om hva en flygeleder gjør er lav I målgruppen. Avinor ønsket derfor en rekrutteringskampanje rettet mot 19-26 åringer, hvor formålet var å øke antallet søkende. Ved å øke kunnskapen om hva yrket innebærer og hvilke egenskaper som kreves, skal yrket gjøres mer attraktivt og Avinor skaffe søkere med rett talent og innstilling. Løsningen ble kampanjen Luftens dirigenter. Kampanjen bygger på innsikten om at yrket krever mange av de samme egenskapene som hos en orkesterleder. Navet i kampanjen er nettstedet bliflygeleder.no, hvor brukeren blir bedre kjent med yrket gjennom en kombinasjon av film og musikk. Løsningen er interaktiv og inviterer til dirigering av musikk og film med mobil. Trafikken er i hovedsaklig drevet av segmentert nettbasert annonsering på Facebook, samt tilstedeværelse på utdanningsmesser og i enkelte bransjeblader.

Bidragsytere

  • Good Morning
    Produksjonsbyrå
  • Dinahmoe
    Musikk
  • Pål Jespersen
    Art Director
  • Oskar Bringager
    Tekstforfatter
  • Christian Wightwick Alfsen
    Konsulent
  • Merete D. Land
    Prosjektleder
  • Janecke Løyning
    AD-assistent