Luksusvaksinen

Sendt inn av
Tante Randi Reklamebyrå
Kunde
UNICEF
Så fort den etterlengtede vaksinen mot Covid-19 kom for salg, støvsugde de rikeste landene i verden markedet for doser - som gjorde vaksinen til et produkt kun for de rike. Verdens ledende distributør av vaksiner, UNICEF, ville belyse denne urettferdige fordelingen og få problematikken opp i lyset. Derfor lagde vi en kampanje i ekte fashion-stil, der vaksinen ble fremstilt som et luksusprodukt. For å gjøre dette så autentisk som mulig, fikk vi den verdenskjente motefotografen Lindsay Adler (New York) til å ta bildene. Kampanjen gikk i mote- og livsstilsmagasiner, Adshel på kjøpesentre, landsdekkende aviser og i sosiale medier - de samme kanalene som luksusprodukter annonserer. Kampanjen fikk mye oppmerksomhet, både i inn- og utland, og ble raskt UNICEF Norges mest omtalte kampanje, og satte rekord i engasjement på sosiale medier og trafikk til UNICEFs nettsider.

Bidragsytere

  • Zakarias Nadir
    Art Director
  • Glenn Haugen
    Tekstforfatter
  • Tore Woll
    Kreativ leder
  • Mona Torgersen
    Designer
  • Merethe Brunsell
    Prosjektleder
  • Ragni Reitan Haugum
    Prosjektleder
  • Lindsay Adler
    Fotograf
  • David Geffin
    Filmfotograf
  • Nadia Selander
    Etterarbeid
  • Erik Augdahl
    Merkevareansvarlig
  • Christine Hanken
    Prosjektleder
  • Ole Wiig Hansen
    Fundraising manager
  • Dat Troung
    Kommunikasjonsrådgiver