Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Arcus hadde et ønske om å lage konsept, navn og emballasje for deres 2022 premium juleakevitt.
Ambisjonen var å lage et navn og dekor som både skulle bygges på trøndersk tradisjon og historie, der Lysholm som kjent har sitt opphav. Økt konkurranse i akevittmarkedet og mange nylanseringer som også spiller på tradisjon, er en utfordring. Derfor er historiefortellingen ekstra viktig for å oppnå ønskede markedsandeler. Gjennom historien og de nære trønderske referansene skulle vi samtidig nå ut til en landsdekkende målgruppe, og ta seg godt på julebordet i de tusen hjem.
Resultatet ble navnet «Høytid» – en søt, harmonisk og litt kompleks juleakevitt inspirert av farger og tradisjoner i Trøndelag. Vi utforsket unike gjenstander, mønstre og historiske byggverk fra Trøndelags historie, som resulterte i
et dekorativt mønster med rosemaling og detaljer fra Nidarosdomen som sterkeste inspirasjon.
Navnet "Høytid" ble utviklet for ikke å begrense oss til jula, men gjøre produktet attraktivt for alle årets høytider.
For å ivareta ønsket om et premium produkt har vi gitt etiketten en taktil følelse gjennom preging og bruk av kobberfolie. I sentrum pryder Trondheimsrosa - En heraldisk rose som har en kirkelig historie i Trondheim, bl.a. brukt i Nidarosdomen og som brosje på Trondheimsbunaden. Fargepaletten har vi bl.a hentet fra de klassiske husene langs Nidelva, mens typografien er tonet ned for å sette fokus på dekoret.