Lysholms Høytid Aquavit

Z V Rb Zdy Y hoytid 01
Z V Rb Zdy Y hoytid 02
Z V Rb Zdy Y hoytid 03
Z V Rb Zdy Y hoytid 04
Z V Rb Zdy Y hoytid 05
Z V Rb Zdy Y hoytid 06
Z V Rb Zdy Y hoytid 07
Z V Rb Zdy Y hoytid 08
Z V Rb Zdy Y hoytid 09
Sendt inn av
EGGS Design
Kunde
Arcus / Anora
Arcus hadde et ønske om å lage konsept, navn og emballasje for deres 2022 premium juleakevitt. Ambisjonen var å lage et navn og dekor som både skulle bygges på trøndersk tradisjon og historie, der Lysholm som kjent har sitt opphav. Økt konkurranse i akevittmarkedet og mange nylanseringer som også spiller på tradisjon, er en utfordring. Derfor er historiefortellingen ekstra viktig for å oppnå ønskede markedsandeler. Gjennom historien og de nære trønderske referansene skulle vi samtidig nå ut til en landsdekkende målgruppe, og ta seg godt på julebordet i de tusen hjem. Resultatet ble navnet «Høytid» – en søt, harmonisk og litt kompleks juleakevitt inspirert av farger og tradisjoner i Trøndelag. Vi utforsket unike gjenstander, mønstre og historiske byggverk fra Trøndelags historie, som resulterte i et dekorativt mønster med rosemaling og detaljer fra Nidarosdomen som sterkeste inspirasjon. Navnet "Høytid" ble utviklet for ikke å begrense oss til jula, men gjøre produktet attraktivt for alle årets høytider. For å ivareta ønsket om et premium produkt har vi gitt etiketten en taktil følelse gjennom preging og bruk av kobberfolie. I sentrum pryder Trondheimsrosa - En heraldisk rose som har en kirkelig historie i Trondheim, bl.a. brukt i Nidarosdomen og som brosje på Trondheimsbunaden. Fargepaletten har vi bl.a hentet fra de klassiske husene langs Nidelva, mens typografien er tonet ned for å sette fokus på dekoret.

Bidragsytere

  • Espen Aaeng
    Graphic designer
  • Martin Nordseth
    Art Director
  • Cornelia Haavind
    Product owner