Må det være sånn?

38934 f7378 original
Sendt inn av
Dinamo
Kunde
Helsedirektoratet
Medieplassering
Sosiale medier, filmer
Undersøkelser fra Folkehelseinstituttet viser at 7 av 10 ønsker klarere retningslinjer rundt alkohol i jobbsammenheng. I tillegg viser det seg at 1 av 5 pils drikkes sammen med kollegaer. Nyhetsbildet den siste tiden har også vist at flere bedrifter har behov for å ha noen kjøreregler rundt bruk av alkohol. Men, alkoholbruk på arbeidsplassen er fortsatt et litt tabulagt tema som ledere er motvillige til å ta opp. Helsedirektoratet ønsket derfor å hjelpe ledere i offentlige bedrifter og etater med å få på plass kjøreregler for alkohol blant sine ansatte i og utenfor arbeidstiden (kalt Rusoff). Men de ønsket ikke å komme med en "pekefinger" heller, så det ga en føring for kommunikasjonen. Det var et ønske fra Helsedirektoratet om at lederne selv skulle ta initiativ til å ta praten med sine ansatte. Så da trengte vi en inngang til temaet som gjorde det litt lettere og mer lystbetont for ledere å ta denne praten.

Bidragsytere

  • Helge Svendsen
    Tekstforfatter
  • Morten Kristiansen
    Art Director
  • Gard Frimannslund Refvik
    Grafisk Design
  • willy nikkers
    Produksjonsbyrå
  • Nicolai Cleve Broch
    Regissør
  • Halvor Lid
    Producer
  • Anne Gro Carlsson
    Prosjektleder
  • Ivar Vereide
    Annet (må beskrives)