Magefølelser - podcasten som kan redde liv

KQZV Bp RV Onepager NKVTS Magefølelser
Sendt inn av
Hyper
Kunde
NKVTS, Nasjonalt kompetansesenter om vold og traumatisk stress
Ekstern url
https://plikt.no
Utfordring: Samfunnet vårt er avhengig av at vi bryr oss og tar vare på hverandre. Ifølge straffelovens §196 har alle plikt til å avverge at alvorlige straffbare handlinger skjer. For de skjer. Avvergingsplikten trumfer de fleste andre plikter, og den kan redde liv. Alle skal kjenne til plikten, og alle skal kjenne når den bør brukes. Men plikten er ikke kjent nok, og det som oppfattes som vanlig reklame, når ikke frem. Så hvordan få plikten kjent, og ikke minst bli husket på, når man plutselig befinner seg i en situasjon der den kan være avgjørende? Løsning: Vi lagde en reklamekampanje forkledd som en podkast. Men «Magefølelser» er alt annet enn en helt vanlig podkast. De ett minutt lange episodene har ett mål. Nemlig å trigge følelsen vi alle får noe er galt: magefølelsen. Resultat: Magefølelser over hele landet ble aktivert. God Morgen Norge plukket opp saken, Ekko Samfunnspodden bød på en helt egen episode. Og med en rekkevidde på 2 062 586 i kampanjeperioden,er dette bare begynnelsen. For podkasten, den lever fortsatt, og flere episoder er underveis. En (vond og) viktig påminnelse om at magefølelsen din kan redde liv.

Bidragsytere

  • Ane Lynau
    Kreatør
  • Trude Reiten
    Designer
  • Ronald Kabicek
    Motion
  • Henriette Numme
    PR/performance
  • Sandra Follesø
    Performance
  • Marie Bjørnskau
    Prosjektleder
  • Johanna Nordberg-Aas
    Rådgiver
  • Thorbjørn Laundal
    Ansvarlig hos kunde
  • Kristin Selfors
    Kreatør