Magnus + Unibet

Sendt inn av
Atyp
Kunde
Kindred Group
I 2020 startet Unibet et samarbeid med Magnus Carlsen. Dette samarbeidet ønsket de å lansere med en kampanje som ville fungere i alle markeder, men som skulle treffe oss nordmenn spesielt. Denne reklamefilmen var det bærende elementet i lanseringen. Unibet har tidligere sagt at "Luck is no coincidence". Denne setningen hentet vi frem igjen til denne filmen. Tanken bak filmen er å vise alt det harde arbeidet som ligger bak de små detaljene som skiller mellom å vinne og tape på øverste nivå. Og siden sjakk ikke nødvendigvis er kjent som rock 'n' roll, så ville vi sette Magnus i en historie og et univers som man forbinder mer med fysiske atleter enn sjakkspillere. For å skape dette universet, var håndverket helt essensielt. Både gjennom lyd og voiceover, men ikke minst regi, foto, klipp og integrering av VFX. Gjennom å kombinere reelle arkivklipp av Magnus med mer drømmende og abstrakte sekvenser, har vi forsøkt å gi et lite innblikk i hva som skjer inni hodet til verdens beste sjakkspiller.

Bidragsytere

  • Kristoffer Reppen
    Art Director
  • Sigurd Solberg
    Tekstforfatter
  • Hågen Pettersen
    Rådgiver
  • Ingrid Evensen
    Prosjektleder
  • Kavar Singh
    Regissør
  • Espen Horn
    Executive produsent
  • Nina Lorentzen
    Produsent
  • Oskar Dahlsbakken
    Fotograf
  • Henrik Pedersen
    Klipp
  • Jonathan Sigsworth
    Komponist
  • Andreas Waag Martinsen
    Lyd designer
  • Sindre Hammersbøen
    Online