Magnusgenseren

Sendt inn av
Saatchi & Saatchi
Kunde
VG
Medieplassering
vg.no, vg print, boards, digiboards
Mål: Videreføre og utvide engasjementet rundt VGs dekning av sjakk-VM, samt øke liking. Vi visste at konkurrentene hadde skjerpet seg og ville derfor gjøre noe som traff bredere enn bare sjakkfans. Siden Magnus ikke har noen supporterdrakt, ville vi få med folket på å lage en. Det digitale strikkeverktøyet var integrert med sjakksendingen. Dvs at man ble varslet ved hvert trekk fulgt av en oppdatering på vinnersjanser mens man strikket. I tillegg til å være en inndrager, viste Magnusgenseren seg å være en populær aktivitet som holdt trykket oppe på hviledagene under VM. 240.000 seere i snitt på web (60 % mer enn på nrk.no) 5 % økning i brand liking 154.000 unike besøkende 4000 gensere strikket 30 minutter per genser i snitt

Bidragsytere

  • Øyvind Waage
    Kreativ leder
  • Snorre Martinsen
    Art Director
  • Mads Rønold
    Tekstforfatter
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Jon Fredrik Sandengen
    Konsulent
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Joe Langdon
    Annet (må beskrives)
  • Morten Borgestad
    Fotograf
  • Icecube
    Annet (må beskrives)
  • Titti Christina Møllen
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Grund
    Ansvarlig hos kunde
  • Anja Palmer Skagestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Håkon Fretheim
    Konsulent
  • Rune Sandnes
    Producer
  • Christopher Køltzow
    Annet (må beskrives)
  • Torfinn Sundem
    Grafisk Design