Magnusgenseren

Sendt inn av
Saatchi & Saatchi
Kunde
VG
Medieplassering
Internett
Målet var å videreføre og utvide engasjementet rundt VGs dekning av sjakk-VM, samt øke liking. Vi visste at konkurrentene hadde skjerpet seg og ville derfor gjøre noe som traff bredere enn bare sjakkfans. Siden Magnus ikke har noen supporterdrakt, ville vi få med folket på å lage en. Det digitale strikkeverktøyet var integrert med sjakksendingen. Dvs at man ble varslet ved hvert trekk fulgt av en oppdatering på vinnersjanser mens man strikket. I tillegg til å være en inndrager, viste Magnusgenseren seg å være en populær aktivitet som holdt trykket oppe på hviledagene under VM. 240.000 seere i snitt på web (60 % mer enn på nrk.no) 5 % økning i brand liking 154.000 unike besøkende 4000 gensere strikket 30 minutter per genser i snitt

Bidragsytere

  • Icecube
    Annet (må beskrives)
  • Jon Fredrik Sandengen
    Konsulent
  • Øyvind Waage
    Kreativ leder
  • Nanna Grønli
    Prosjektleder
  • Håkon Fretheim
    Konsulent
  • Titti Christina Møllen
    Annet (må beskrives)
  • Joe Langdon
    Annet (må beskrives)
  • Anja Palmer Skagestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Patrik Bergfjord
    Planner
  • Camilla Grund
    Ansvarlig hos kunde
  • Mads Rønold
    Tekstforfatter
  • Morten Borgestad
    Fotograf
  • Snorre Martinsen
    Art Director
  • Rune Sandnes
    Producer
  • Christopher Køltzow
    Annet (må beskrives)