Make a difference

Sendt inn av
Itera Gazette
Kunde
Itera
I 2012 besto konsernet Itera av flere ulike selskaper; Itera Gazette, Itera Consulting og Itera Networks. Selskapene jobbet mer eller mindre i siloer, kundene kjente ikke til bredden i leveransene i konsernet og selskapene skilte seg ikke ut i mengden av konkurrenter. Itera hadde verken felles kultur eller visuell identitet. Merkevaren fremsto visuelt som teknisk, kjølig, kald og kompleks. I møte med kundene fremstår imidlertid ansatte med både varme, sjarme og tyngde – og dette skulle den nye visuelle identiteten reflektere! I 2013 flyttet Itera Gazette fra Youngstorget til Ullevål, hvor Itera Consulting og Itera Networks allerede befant seg. Både kultur og samarbeid mellom de ulike selskapene ble tettere og tiden var inne for en helhetlig identitet som forente dem. Basert på undersøkelser blant ansatte og et samarbeid på tvers av fagmiljøene, ble en ny identitet utarbeidet: Ansatte ønsket å fremstå som nyskapende, lidenskapelige, kompetente og lekne! Under konseptet “Make a difference” (basert på Iteras visjon "Making a difference. Always.") ble ny logo, farger, typografi, illustrasjoner, fotomanér og språkstil skapt – en identitet som forteller om et spennende, tverrfaglig selskap som forener kommunikasjon med teknologi.

Bidragsytere

  • Bernard Thibault Tømmerbakke
    Grafisk Design
  • Irène Sætre
    Kreativ leder
  • Jorunn Aarskog
    Konsulent
  • Børge Skråmestø
    Tekstforfatter
  • Åste Laberg
    Illustrasjon
  • Anne Nyseter Perez
    Prosjektleder
  • Christian Brandt
    Grafisk Design
  • Christina Lind
    Grafisk Design
  • Ane Gjennestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Magnus Rakeng
    Annet (må beskrives)
  • Bernard Thibault Tømmerbakke
    Art Director