Mammografert

N Xpaod OP Coop presentationboard mammografert copy
N Xpaod OP 05 AL 9041 2
N Xpaod OP 04 Adshel create retusjert
N Xpaod OP Fra butikk DSCF0084
Sendt inn av
WAL
Kunde
Coop Norge
Årlig blir omtrent 3500 kvinner diagnostisert med brystkreft i Norge. I oktober hvert år gir Coop derfor 1 % av omsetningen fra frukt og grønt til Rosa sløyfe-aksjonen. Hvordan kunne vi knytte frukt og grønt opp mot brystkreft på en måte som skapte oppmerksomhet rundt tiltaket? Sammen med Aker Sykehus lagde vi en litt annerledes bildeserie av frukt og grønt. Fordi tidlig oppdagelse av kreft kan redde liv, brukte vi et mammografiapparat som kamera. Mammografiene ble brukt i annonser for Coop i tradisjonelle flater som plakat og adshel. I tillegg trykket vi opp annonser på gjennomsiktig akryl og presenterte de på lysvegger. De ble også hengt opp i frukt & grønt-avdelingen på utvalgte Coop-butikker. Signerte mammografier ble utstilt og solgt i Kreftforeningens egne lokaler, og genererte alene 70 200 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Med ny bruk av relevant teknologi, ble kampanjen om Coop-tiltaket en oppsiktsvekkende og livsviktig påminnelse.

Bidragsytere

  • Kristian Haukland
    Kreatør
  • Simen Ødemotland Instefjord
    Kreatør
  • Ola Nielsen
    Kreatør
  • Kaja Isnes
    Designer / kreatør
  • Rikke Stenstad
    Prosjektleder
  • Herman Mueller Stormyr
    Rådgiver
  • Helle Jentsch Sognnæs
    Prosjektleder
  • André Hay
    Motion
  • David Olavsrud
    Motion
  • Susan Hansen
    Designer
  • Petter Elstein Knutsen
    Dokumentasjon
  • Eirik Knutsen
    Dokumentasjon
  • Pål Laukli
    Fotograf
  • Beathe Stangeland Eide
    Business Development Direktør
  • Maria Kathinca Nilsen Rydeng
    Senior prosjektleder
  • Ingvar Grøthe
    Major Client Manager
  • Isabel R. Davis Brodtkorb
    Senior Manager Create & Engage
  • Per Olav Andersen
    Markedssjef