Matjungelen

50216 f67fb original
50222 2f750 original
Sendt inn av
Kolbrun Retorikk
Kunde
Folkelig/Helsedirektoratet
Medieplassering
Rulles ut til SFOer ved skolestart jan 2019
Aktivitetsprogrammet Matjungelen er laget for barn i SFO, av Folkelig - på bestilling fra Helsedirektoratet. Matjungelen lærer barn om bærekraftig mat som er bra for både kroppen og kloden. Barna får blant annet dyrke planter, utforske mystiske brødsymboler, smake på spennende frukter, slenge seg gjennom krydderløypen og forske på epler, alt igjennom et år på SFO. Gjennom kompetanseheving og motivering av SFO-ansatte engasjeres barna til å utforske jungelen av mat. Med bærekraftsmålene som designbrief, har vi hatt målene 3, 4, 12, 13 og 17-som styrende for designarbeidet. Med et lekent og gjenkjennbart design både for de voksne (e-læring, matkurs, aktiviteter til å gjøre med barna) og for barna (myldrebilde/matjungel, atkivitetshefte, animasjon) er designet større enn seg selv i kraft av målet om en bærekraftig fremtid.

Bidragsytere

  • Elisabet Kolbrun Hansen
    Art Director
  • Kathrine Marthinsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Tone Nemi Stenstvedt
    Grafisk Design
  • Myreze
    Annet (må beskrives)
  • Christina Sundli-Härdig
    Konsulent