MAX FLAKS!

Sendt inn av
Bouvet Reklamebyrå
Kunde
Viasat
Medieplassering
Bannere på VG, SOL, Startsiden, Facebook, ditthjem.no og P4.no. Helside i Dagbladet og Ditt Hjem.
UTFORDRING Viasat lanserte i høst seks spesifikt etterspurte kanaler for parabolkundesegmentet: Discovery Channel, Max, Vox, TVNorge, Eurosport 1 og Eurosport Norge. Kanaltilbudet til Viasat, med Viaplay og Viasat TV To Go inkludert, passer perfekt for hele husholdningen. Tilbud som dette har dermed flere målgrupper enn akkurat bare den som er mottaker av faktura og nyhetsbrev. Det er derfor svært utfordrende å kommunisere produktoppgraderinger og tjenesteforbedringer som dette til både primærmålgruppen og det vi kan kalle følgemålgruppen, LØSNING I alle kanaler valgte vi å lage en ordlek med alle de involverte kanalnavnene, på digitale flater. For å øke oppmerksomheten i postal DM brukte vi kartvisningen av hver og en adresse som forside, med et personifisert budskap om seks nye kanaler rett hjem i din stue. Og siden stua ikke er det eneste stedet vi ser TV lenger, ga denne adresseringen oss en fin anledning til å snakke om både Viaplay og Viasat TV To Go. Målene: 25 % økt aktivering av Viasat TV To Go. Øke websalget med 100%. 1000 oppgraderinger fra Mini til Basis. RESULTAT Viasat TV To Go-aktivering: +12 % Unike brukere per dag i kampanjeperioden: +23 % Økning web-salg: +100 % Oppgraderinger fra Mini til Basis: +15 %

Bidragsytere

  • Vilje Mohn
    Prosjektleder
  • Einar Føtschl
    Tekstforfatter
  • Håvard Nærdal
    Art Director
  • Ina Svarød
    Konsulent
  • Siw Gabrielsen Lowe
    Ansvarlig hos kunde
  • Siw Verner-Carlsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Hedda Backe Kristensen
    Ansvarlig hos kunde
  • Aina Halfstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Zulfeekar Cheriyampurath
    Annet (må beskrives)