Melkebart

Sendt inn av
TRY
Kunde
TINE
Medieplassering
Diverse print
TINE ønsket å kommunisere Tinemelk styrker kroppen på en troverdig måte gjennom å vise forbindelsen mellom utsagnet og en gruppe utvalgte sportsutøvere. Løsningen var vise øyeblikksbilder av utøvernes sterke, sunne kropper - kropper som TINE sine produkter har vært med å bygge opp – slik de fremstår når de driver med sine respektive idretter. Tanken var å underbygge utsagnet ved å vise til de funksjonelle egenskapene til TineMelk, og den rollen melk spiller for en gruppe toppidrettsutøvere som hver eneste dag jobber målrettet for å bli best. Omgivelser, yttertøy og utstyr ble skrelt vekk, og kroppene ble fremhevet gjennom bruk av hvitt superundertøy. Dette skulle i tillegg til å fungere som en visuell forbindelse til Tinemelk, også skape en følelse av hverdag, da superundertøy for toppidrettsutøvere, nærmest er som arbeidsantrekk å betrakte.

Bidragsytere

  • Bjørnar Buxrud/Lars Joachim Grimstad
    Tekstforfatter
  • Linda Kling
    Konsulent
  • Terje Johnsen/Marianne Eskeland
    Grafisk Design
  • Sigve Aspelund
    Fotograf
  • Cecilie Thue/Monica Rosengren
    Prosjektleder
  • Dennis Tönnkvist/Egil Pay
    Art Director