Mens vi venter på IKEA

Sendt inn av
SMFB
Kunde
IKEA
Medieplassering
Live stunts + Egne kanaler/Sosiale medier + PR
IKEA skulle åpne et nytt varehus på Ringsaker. I perioden fram til åpningen skulle vi sørge for å holde interessen rundt åpningen aktuell i media, samt sørge for at innbyggerne i området forble lojale mot IKEA, i den lange venteperioden. Siden kampanjen først og fremst var rettet mot befolkningen i Ringsakerregionen, bestemte vi oss for å isolere markedsføringen til sosiale medier og gjøre det til en ren digital kampanje, ved siden av fortjente kanaler. Segmentert på geografi, interesser, kjønn og alder, gikk vi ut i egne kanaler og etterlyste folk som kunne tenke seg å huse en IKEA-avdeling i hjemmet sitt. Etter kun kort tid hadde mer enn 3000 husstander meldt sin interesse, og rekrutteringen måtte rett og slett avbrytes for å gjøre mengden håndterbar. Deretter ble det valgt ut et antall hjem som så ble forvandlet til kjøkkenavdeling, soveromsavdeling, stueavdeling osv. I tillegg ble det laget en markedshall på en låve, en ballbinge for barna og såklart, og muligheten til å kjøpe kjøttboller. Deretter ble de ulike avdelingene åpnet for allmenheten med IKEA-ansatte på jobb, fulle av inspirasjon, nyheter, og muligheten til å handle varer. All annonsering ble gjort via IKEA sine egne kanaler, som feks Facebook, og aktiviteten ble deretter plukket opp av pressen.

Bidragsytere

  • André Koot
    Tekstforfatter
  • Mari Engen
    Prosjektleder
  • Hans Martin Rønneseth
    Art Director
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Trigger
    Annet (må beskrives)
  • Stina Norgren
    Grafisk Design
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • JCP
    Annet (må beskrives)
  • Gimpville
    Annet (må beskrives)
  • Hans Magne Ekre
    Art Director
  • Torgrim Nærland
    Illustrasjon
  • Kristian Willanger
    Ansvarlig hos kunde
  • Alexander Gjersøe
    Tekstforfatter