Mercedes-Benz profil

Sendt inn av
Futatsu Industries
Kunde
Mercedes-Benz
Medieplassering
DN lørdager, side 5.
Med kvalitet som viktigste driver i premiumkategorien har MB et kunnskapsproblem, for hvordan kan man rettferdiggjøre at MB er 10-20% dyrere enn sine konkurrenter i et marked som synes konkurrentene er gjevere? Viktigste innsikt er at historien engasjerer de under 55, og at merket blir mer aktuelt/moderne av å snakke om kvalitetsambisjonene i et historisk perspektiv. Annonsene blir lest og lagt merke til langt over snittet, og har i følge DN´s målinger og Gallups tester økt merkestyrken på punkter som ”verdt å betale mer for”, ”det beste eller ingenting”, ”vil anbefale”. OBS. Annonseserien er i sin helhet jobbet frem i Norge som et svar på utfordringene her. Den tyske payoffen ble hentet frem fra glemselen av det norske byrået. I dag er den blitt den globale Mercedes-Benz payoff.

Bidragsytere

  • Aris Theophilakis
    Kreativ leder
  • Christian Gottschalk
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Mantor
    Art Director
  • Sonja Njølstad
    Prosjektleder