Michael's Farm

4259 12ada original
4261 7a6c5 original
4262 ed04e original
4263 382fd original
Sendt inn av
Strømme Throndsen Design AS
Kunde
Den Lille Nøttefabrikken
Michael´s Farm ble lansert på det norske markedet i 2005 og erstattet da St Michael´s Peanuts som Brynild Gruppen hadde distribuert i Norge i 25 år. Designet ble den gang bevisst lagt tett opp til St Michael´s design, og på denne måten lyktes Brynild Gruppen i å beholde eksisterende brukere. Michael´s Farm er kjent for å ha store nøtter av spesielt høy kvalitet, men emballasjedesignet manglet karakter og kvalitetsfølelse. For å sikre fortsatt vekst for merket var det derfor ønskelig å gi Michael´s Farm større særpreg og unikhet for å uttrykke premium verdier i tråd med produktkvaliteten og ønsket premium posisjonering. Designkonseptet tar utgangspunkt i den amerikanske nøttefarmen. Gjennom navn, typografi, illustrasjon og produkttekst fortelles historien om nøttenes opprinnelse. Michael´s Farm har med dette fått et realt, kraftig, autentisk og maskulint uttrykk som får oppmerksomhet i butikkhyllen. Bruken av språklige og visuelle virkemidler gjør at merket oppleves som amerikansk og formidler følelsen av ekte vare. Det var viktig å ivareta overordnede ikoniske elementer for gjenkjennelse blant eksisterende lojale forbrukere, først og fremst for grunnpilaren og originalen i Michael´s Farm serien, Extra Large Peanuts. Samtidig må det nye designet evne å tiltrekke seg nye brukere, og det er viktig at designet klarer å trekke Michael´s Farm Peanuts brukere over til andre varianter i serien. Rødt ble derfor beholdt som grunnfarge for hovedproduktet, med fargekoding som skille mellom variantene.

Bidragsytere

  • Morten Throndsen
    Kreativ leder
  • Eia Grødal
    Grafisk Design
  • Camilla Beck Sætre
    Konsulent
  • Flemming Andreassen Formoe
    Ansvarlig hos kunde