Milrab - A Rank Above

Ok EY Bpzo 1 Tidligere Milrab
Ok EY Bpzo 2 Logosymbol
Ok EY Bpzo 4 Logosymbol So Me
Ok EY Bpzo 5 Logosymbol Tekstil
Ok EY Bpzo 6 Navnetrekk Custom
Ok EY Bpzo 7 Logo
Ok EY Bpzo 9 Skilt
Ok EY Bpzo 10 Farger
Ok EY Bpzo 11 Font
Ok EY Bpzo 13 Pakning
Ok EY Bpzo 13 Teip
Ok EY Bpzo 14 Ikoner
Ok EY Bpzo 17 Nettside Mobil
Ok EY Bpzo 18 Nettside Produkt
Ok EY Bpzo 19 Nettside Mobil
Ok EY Bpzo 20 Plakater
Ok EY Bpzo 21 System
Ok EY Bpzo 22 Sosiale medier
Ok EY Bpzo 23 Kommunikasjon
Ok EY Bpzo 24 Forsendelse bokser
Ok EY Bpzo 15 Verktøykasse
Sendt inn av
TRY
Kunde
Milrab
Milrab er en nettbutikk for friluft, trening og taktisk utstyr. Grunderne er tidligere spesialsoldater, og startet selskapet fordi “vanlige” sportsbutikker ikke tilbød utstyr på samme høye nivå som de var vant til fra felt og taktiske oppdrag. Milrab tilbyr nettopp dette, kuratert av folk med troverdighet på området.<br /><br />Milrab ønsket å formidle merkehistorien og knytte seg tettere til målgruppene. Kundegruppen besto i stor grad av menn. Det lå derfor et åpenbart potensiale i å appellere mer på tvers av kjønn. De ønsket en identitet som kunne gjøre selskapet robuste for vekst-bykst og nye markeder.<br /><br />Vi utviklet konseptet "A Rank Above". <br /><br />Konseptet beholder dermed en tydelig link til Forsvaret, men utvider assosiasjonene. M-en i symbolet skaper en tydelig link til merkenavnet og bidrar til å styrke kjennskap og gjenkjennelighet. Men det kan like gjerne til minne om fjellandskap, puls-topper, militære distinksjoner - eller en videreføring av ørnen, svært stilisert. <br /><br />Det var viktig for Milrab at identiteten fremsto med militær presisjon og tekniske detaljer i både font og fargebruk.<br /><br />Resultatet er en visuell identitet som skal gjøre det enklere for Milrab å treffe alle slags folk med det til felles at de har en dragning mot utfordringer, harde påkjenninger og å pushe grenser.

Bidragsytere

  • Andreas Bjørkeng Sogn
    Brand Designer
  • Håvard Bergo
    Brand Designer
  • Emil Karlsson
    Brand Designer/Digital art director
  • Marie Skajaa Sandegren
    Prosjektleder
  • Christian Braathen
    Strategisk designrådgiver
  • Tonje Jæger
    Strategisk designrådgiver
  • Kari Tinnen
    Tekstforfatter
  • Jo Holmsen, Finn Magnus Torall, Marius Anthonisen, Lars Andreas Grønningsæter
    Ansvarlig hos kunden