Min Boazu identitet og pakningsdesign

45977 4e7cb original
Sendt inn av
Strømme Throndsen Design AS
Kunde
Min Boazu
Medieplassering
Tilgjengelig i norske matbutikker
Bakgrunn: Min Boazu er et samisk-eid selskap i Karasjok, etablert i 2016, med opphav i Nils Hans Johnsens slakteri fra 1932. Vi ble kontaktet for å skape Min Boazus identitet og pakningsdesign da de ønsket å lansere reinkjøtt-produkter under egen merkevare. Min Boazu er samisk for “vår [felleskapets] rein”. Målet deres er å drive reindrift på reineiernes premisser. Utvikling av nye produksjonsmetoder i tett samarbeid med reineierne sikrer de beste produktene, så her lå alt tilrette for å skape et kvalitets-uttrykk som passer den svært dedikerte avsenderen Min Boazu. Konsept: Identiteten ivaretar og refererer til reinernes og produsentens samiske arv og gir et unikt og jordnært kvalitetspreg. Et distinkt mønster av samisk ikonografi og tekst er kombinert med en fremtredende håndtegnet logo samt klare og direkte formulerte produkttitler. En enkel fargepalett av dyp blå med kontrasterende hvit og bronse fremhever hver detalj i komposisjonen. Kontrasten henspeiler på endeløse mørke, nordnorske vinternetter mot de lyseste somre, mens bronse gir et signal om høy produkt-kvalitet. Resultatet er et design fylt med historie og kulturelle referanser, implementert på et enkelt, men samtidig lekent, vis.

Bidragsytere

  • Morten Throndsen
    Kreativ leder
  • Morten Throndsen
    Grafisk Design
  • Jana Hestevold
    Grafisk Design
  • Eia Grødal
    Grafisk Design
  • Susanne Munch-Rasmussen
    Prosjektleder
  • Susanne Munch-Rasmussen
    Konsulent