Mobildilemma

Sendt inn av
TRY
Kunde
djuice
Medieplassering
TV, web bannere, Facebook, YouTube, landingsside
Medalje
Gullblyanten 2015
Bronse, Design - Web/Animasjon
Bakgrunn: I et klima der mange aktører snakket om å slå av mobilen, ville djuice vise hvem de var til for: såkalte mobile addicts. Innsikt: Mange unge kan ikke forestille seg et liv uten mobilen. Kampanjeidé: I kampanjen koblet vi denne innsikten til det velkjente fenomenet Pest eller Kolera, og kalte kampanjen Mobildilemma. Kampanjen ble tatt ut på mange ulike flater, og overalt ble publikum stilt overfor ulike dilemmaer; ”Hvis du måtte velge, ville du vært uten mobilen i to uker, eller ville du …” Løsning: Målgruppen oppholder seg mer på nettet enn foran TV. djuice ønsket seg en interaktiv løsning som ville skape engasjement i målgruppen. Dermed utviklet vi Talegeneratoren. Den inviterte folk til å lage og dele egne dilemmaer. Med tekst-til-tale-teknologi kunne folk endre dialogen i en forhåndsprodusert film, og umiddelbart se resultatet. Brukerne ble oppfordret til å dele resultatet på Facebook. Besøkende: 233.064 Filmer produsert: 150.734 Delt på Facebook: 11.185

Bidragsytere

  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Preben Moan
    Art Director
  • Jannecke Østvold
    Producer
  • Mona Løkke
    Prosjektleder
  • Silje Kjenseth-Wynter
    Prosjektleder
  • Gary Cureton
    Annet (må beskrives)
  • Jakob Thommessen
    Producer
  • Justin Smith
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Martin Engh
    Regissør
  • Christine Henriksen Aanestad
    Ansvarlig hos kunde
  • Thomas Barre
    Ansvarlig hos kunde