Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Da Moniker åpnet dørene i april, var det til et kontrastfylt og lekent univers, som ikke før har fantes i Oslo. En merkevare for high end fashion bygget på ideen om at mennesket er som kameleonen, vi bruker personlig stil til å uttrykke oss — for et «moniker» er egentlig et kallenavn som understreker en persons karakteristiske egenskaper.
Moniker inviterer til opplevelse gjennom ulike soner: fem avdelinger med ulikt innhold og uttrykk både i brands og interiør, inspirert av fem sterke kvinner med særegen karakter og personlighet. — Monikers identitet er en typografisk tolkning av nettopp disse. En "variable type" med fem ulike vekter, som på alle levende flater flyter i hverandre, slik også sonene gjør det i den fysiske butikken.
I kjølevannet av Moniker åpningen har avdelingene Moniker Man og Moniker Sport vokst frem, begge som en naturlig forlengelse av merkevaren og bygget på den samme sterke ideen – et brand inspirert av sterke personligheter og en butikkopplevelse bestående av kontrastfylte, unike soner.
Opplevelsen av hele Moniker universet er sømløs mellom kommunikasjon i sosiale medier, digital retail og fysisk butikk. Moniker har blitt et møtepunkt over 1500 kontrastfylte kvadratmetre – og på nett. Butikken og gründerne har fått bred oppmerksomhet i både marked og bransje og er allerede i gang med å utvide til nye lokasjoner.