Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Bredbåndsmarkedet er et av de siste monopolene vi har i Norge. Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet (NKOM) hadde i vår en høring blant aktørene og NextGenTel var en av de som oppfordret til mer valgfrihet og avvikling av monopolet. Men gjennom strømkrise, stigende boligrenter og dyrere matvarer har oppmerksomheten rundt denne saken falt helt vekk.
I snitt er det hele 5 av 10 norske husstander som ikke kan velge bredbåndsleverandør, fordi de bare har én tilbyder å "velge" blant. Rapporter viser at en mer åpen bransje kan spare nordmenn for opp mot en milliard kroner i året. Dessverre hadde ingen politikere tatt denne saken i sitt partiprogram - eller som hjertesak.
Løsning: Vi utnyttet det faktum at de fleste politikere samles på samme sted under Arendalsuka og “hijacket Arendalsuka” i alle digitale kanaler med personlige budskap rettet mot politikertoppene. Annonsene ble kjørt i sosiale medier + Amedia med kombinasjon av geotargeting rettet mot Arendal og Agderposten.
Resultat: Vi klarte å sette fokus på en viktig sak midt i strømkrisen. Uten å si for mye kan vi si at det har blitt opprettet noen spennende dialoger som resultat av kampanjen og at dette bare er begynnelsen!