Monsterbakke

Sendt inn av
TRY
Kunde
TINE
Medieplassering
TV2 mm
TINE ønsket å kommunisere Tinemelk styrker kroppen på en troverdig måte gjennom å vise forbindelsen mellom utsagnet og en utvalgt sportsutøver. Løsningen var å underbygge utsagnet ved å vise til de funksjonelle egenskapene til TineMelk og den rollen melk spiller i en toppidrettsutøvers hverdag. Disse hverdagene handler om å jobbe hardt, om å presse sine egne grenser, om å ikke gi opp, selv når det virker som tyngst. Filmen tar utgangspunkt i et kjent munnhell, som umiddelbart forkastes som løgn. Er du langrennsløper, vet du at det i motbakker ikke går oppover i noen form for overført betydning - det går oppover på en måte som gjør at man må i kjelleren etter krefter. Samtidig som filmens univers er Marit Bjørgen og hennes hverdag, ønsket TINE at teksten skulle være åpen nok til at også ’vanlige’ mennesker kunne oppfatte den som meningsfull med hensyn til de utfordringer og motbakker i livet i sin alminnelighet innimellom byr på.

Bidragsytere

  • Jakob Thommessen
    Producer
  • Bjørnar Buxrud/Lars Joachim Grimstad
    Tekstforfatter
  • Dennis Tönnkvist/Egil Pay
    Art Director
  • Linda Kling/Eivind Moe
    Konsulent
  • Cecilie Thue
    Prosjektleder
  • Martin Engh
    Regissør
  • Jannecke Østvold Møller
    Annet (må beskrives)
  • Terje Johnsen
    Grafisk Design