Mordet på Facebook

Sendt inn av
LLOWBANK
Kunde
UNIL/Eldorado
Medieplassering
Påsken 2013
Formålet var å bygge en spennende krim, invitere brukere til å påvirke historien, følge deres beste teorier og implementere disse i sluttproduktet – et hørespill. Når engasjementet var størst, ble Eldorado en del av historien gjennom spor, dusører, billedbevis etc etc. Samtidig som dette foregikk spilte vi inn et hørespill hvor ekte personer både var mistenkte og hjelpere. Disse var laget med hjelp av Eldorado Snacks og ble således ”sponset” av forskjellige produkter. Revestad dro til hjembyene til de mest aktive, og disse byene sine ikoner ble viktige for å løse krimen. Han brukte ekte bloggere som både mistenkte og hjelpere – og det ble aldri avslørt at dette var en kampanje. Enkelte følgere av bloggen, anbefalte bloggerne å ringe politiet, og Revestad fikk en del direkte henvendelser av ekte folk som trengte hjelp av en privatetterforsker. Når historien nådde sitt klimaks og alt skulle til å avsløres forsvant Revestad, og det eneste som var igjen var Revestads daglige ”lydlogger”. Den eneste måten å få vite svaret på, var dermed å høre igjennom disse. Hørespillet gikk kun på nettet. De kan høres på: http://www.revestad.no/lydlogg Facebookside: https://www.facebook.com/rikardrevestad

Bidragsytere

  • Tore Woll
    Tekstforfatter
  • Tone Humblen
    Art Director
  • Rune Tyvold
    Grafisk Design
  • Sagveien Resort v/Jon Iver Helgaker
    Produksjonsbyrå
  • Torstein Tanum Morstad
    Lyd
  • Meat Digital
    Webutvikling