Mordknull

16130 8d427 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
Cappelen Damm
Medieplassering
30. oktober 2014
Med en boktittel som Mordknull og en tekst full av morbide og mørke skildringer ønsket vi og lage noe vakkert av noe stygt. Ved hjelp av typografiske grep ønsket vi å ‘utilgjengeligjøre’ tekstene nok til å bremse lesehastigheten og gjøre boken nesten umulig å skumlese. Målet var å tvinge leseren til å bruke tid på hver side av boken og dermed forsterke både leseropplevelsen og de morbide bildene fortellingen omhandler. Hver enkelt side er typografisk satt for hånd med et fokus på å gjøre de mere uskyldige delene av innholdet mest tilgjengelig. Boken ble promotert gjennom instagram filmer med utdrag fra boken, det ble laget personlige oppleste invitasjoner til alle som skulle komme på bok-lanseringen på YME. Her kunne de oppmøtte fortære det mørke og groteske innholdet ved at en spesial-laget bok-sjokoladefontene sildret gjennom boken og på den måten etterlot seg deler av tekstene inn i den sorte sjokoladen og blekket fra boken. Lanseringen ble dekket av de store mediene i norge og TV2, VGTV , D2 mfl.

Bidragsytere

  • Kjetil Wold
    Kreativ leder
  • Kjell Ekhorn
    Grafisk Design
  • Odd Magnus Williamson
    Ansvarlig hos kunde
  • Josefin Johansson
    Scenograf
  • Stephen Butkus
    Fotograf
  • Niels Theissen
    Filmfotograf
  • Ingebrigt Waage Hetland
    Ansvarlig hos kunde
  • Tone Hansen
    Ansvarlig hos kunde
  • Marte Schei
    Prosjektleder