Motor Opera

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Circle K
Medieplassering
TV2, TV4 m.fl.
Circle K har lansert en oppgradert utgave av sitt beste og dyreste drivstoff, Miles Plus. Det renser motoren og gir deg mer kraft og akselerasjon. Målet med lanseringen var å fange oppmerksomheten til folk som er over gjennomsnittet interessert i bil og motor, og villige til å betale litt mer for drivstoffet sitt. En ren motor får ikke bare mer kraft, den låter bedre også. For å demonstrere dette lot vi et orkester av bilmotorer spille Richard Wagners kraftfulle Valkyrieritt. Vi hentet inn operasangeren Jenufa Gleich, en anerkjent Wagner-spesialist i operaverdenen, til å synge sopran sammen med de mer dyptklingende bilene. 25 biler ble håndplukket ut i fra motorlyd, fra en helt ny Audi R8 til en gammel Volkswagen Type 2. Vi gjorde liveopptak av og filmet bilene og sopranen i en nedlagt konserthall fra sovjettiden i Vilnius sommeren 2017. Musikken ble mikset og ferdigstilt i etterarbeidet. Lanseringen startet med denne 75-sekunderen for TV i alle markeder.

Bidragsytere

  • André Koot
    Tekstforfatter
  • Hans Martin Rønneseth
    Art Director
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Henriette Valeur
    Prosjektleder
  • Mediamonks
    Produksjonsbyrå
  • Patrick Louwerse
    Regissør
  • Rogier Durant
    Producer
  • Lennart Deen
    Producer
  • Sverrir Brynjolfsson
    Annet (må beskrives)
  • Kaja Gilje Sekse
    Annet (må beskrives)
  • Mari Jacobsen
    Prosjektleder
  • Haider Ahmad
    Grafisk Design
  • Sandra Marie Kristiansen
    Annet (må beskrives)
  • Dace Lodzina
    Ansvarlig hos kunde
  • Marius Klemo
    Ansvarlig hos kunde
  • Ingrid Amundsen
    Ansvarlig hos kunde