Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Dette er en D&AD brief fra 2017 for film-stømmetjenesten Mubi.
Mubi er en strømmetjeneste som er litt anderledes enn andre strømmetjenester. I stedet for å fokusere på størst og bredest utvalg, har Mubi et skiftende utvalg av bare 30 filmer, med en film ut, og en ny inn hver dag. Dette er filmer plukket ut av filmeksperter, det er med andre ord filmverdenens “fine dining”. Problemet er at mange ikke kjenner til Mubi.
Oppgaven var å få målgruppen til å oppdage Mubi, med fokus på innsikten om at de sparer målgruppen for tid. Gjennomsnittlig bruker vi 4,9 dager årlig på å lete etter film, det er mye tid man ikke får tilbake. Men med Mubis snevre og kvalitetssikre utvalg sparer man målgruppen for denne tiden. Derfor ble løsningen vår på denne oppgaven å spare forbrukeren for film-letingen der de nettopp leter etter film. Fordi “Life’s too short for bad movies”.