Nå reparerer vi bilforsikring

Sendt inn av
Anorak
Kunde
If
Medieplassering
TV, Online, Radio, Utendørs
Bakgrunn/oppgaven: Da If Skadeforsikring bestemte seg for å endre bilbonusordningen sin, omtalte de det som den største endringen i forsikringsbransjen på 40 år. I tillegg var de klare på at konkurrentene ville følge etter. For folk flest er endringer i betingelser for bilforsikring ganske lite spennende og ganske vanskelig å forholde seg til. Oppgaven for kommunikasjonen var dermed å: Få oppmerksomhet på noe som nesten er "small print" , forklare det kompliserte veldig enkelt og sist, og viktigst: Få folk til å oppleve at det er If som eier denne endringen. Løsning: Løsningen baserte seg først og fremst å innrømme at noe har vært galt. Kort sagt: «Nå reparerer vi bilforsikring». For å ta eierskap til endringen ønsket vi også en distinkt verden. Den fant vi i noe alle bilister har i bilen sin – skademeldingsskjemaet. Kampanjen ble tatt ut på tv, radio, utendørs, i sosiale medier, bannere, content, på landingssider og i CRM.

Bidragsytere

  • Lars Holthe
    Art Director
  • Peter Power
    Tekstforfatter
  • Anniken Hallan
    Prosjektleder
  • Kine Werenskiold
    Konsulent
  • Sondre Hårstad
    Grafisk Design
  • Erlend Dal Sakshaug
    Annet (må beskrives)
  • Edel Drage
    Grafisk Design
  • Nina Bråthen
    Ansvarlig hos kunde
  • Hege Hogstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Torgil B. Jensen
    Ansvarlig hos kunde
  • RED Media
    Annet (må beskrives)
  • Animasjonsdepartementet
    Produksjonsbyrå
  • Sagveien Resort
    Produksjonsbyrå
  • If In-house
    Webdesign
  • JCDecaux
    Annet (må beskrives)
  • Martin Engh
    Regissør
  • Jannecke Møller
    Byråproducer
  • Jakob Thommessen
    Byråproducer
  • Storyline
    Annet (må beskrives)
  • Martin Tønnes Oftedal
    Annet (må beskrives)
  • Torstein Tanum Morstad
    Annet (må beskrives)