Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Bakgrunn/oppgaven:
Da If Skadeforsikring bestemte seg for å endre bilbonusordningen sin, omtalte de det som den største endringen i forsikringsbransjen på 40 år. I tillegg var de klare på at konkurrentene ville følge etter.
For folk flest er endringer i betingelser for bilforsikring ganske lite spennende og ganske vanskelig å forholde seg til.
Oppgaven for kommunikasjonen var dermed å: Få oppmerksomhet på noe som nesten er "small print" , forklare det kompliserte veldig enkelt og sist, og viktigst: Få folk til å oppleve at det er If som eier denne endringen.
Løsning:
Løsningen baserte seg først og fremst å innrømme at noe har vært galt. Kort sagt: «Nå reparerer vi bilforsikring». For å ta eierskap til endringen ønsket vi også en distinkt verden. Den fant vi i noe alle bilister har i bilen sin – skademeldingsskjemaet.