Når nesten like bra er godt nok

Z Zb PAMJY Skjermbilde 2023 01 27 kl 20 33 38
Sendt inn av
T/A POL AS
Kunde
Save the Children
Den største utfordringen for veldedige organisasjoner som Redd Barna har aldri vært å samle inn penger og donasjoner som kan støtte deres viktige arbeid. Det har vært å gjøre det uten å redusere menneskene som trenger hjelp til symboler på en krise. Og fordi denne måten å kommunisere på er beviselig effektiv, har det vært kategorispråket for innsamlingskommunikasjon verden over i årevis. Det var derfor med betydelig risiko Redd Barna tok valget om å endre hvordan de innhenter donasjoner. Og den nye, globale kommunikasjonsplattformen til Redd Barna er resultatet av dette. Ved å gå tilbake til start, til organisasjonens navn, minner vi målgruppen på at å redde barn også er å redde mye mer. Og ved å basere all kommunikasjon på ekte historier fra barn, gjenforteller vi opplevelsene deres med respekt og integritet. Den første kampanjen basert på den nye plattformen, Save the Survivors, beviste at det er mulig. Innsamlingsmålet for kampanjen, som bokstavelig talt var at «nesten like bra er godt nok», ble nådd - og vel så det. Antallet faste givere økte med 208%, konverteringsraten med 249% og den gjennomsnittlige donasjonen ble tilnærmet doblet. Og det aller beste? Effekten kom uten å selge verdigheten til barn i nød, men ved å fremstille dem som akkurat det de er: Mye mer enn barn i nød.

Bidragsytere

  • Anette Bellika Finnanger
    Kreatør
  • Emil Hafslund
    Kreatør
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Kreatør
  • Pia Lystad
    Kreatør
  • Sara Hødnebø
    Kreatør
  • Marius Aasen
    Kreatør
  • Petter Bryde
    Rådgiver
  • Shirin Marlene Pakzamir
    Prosjektleder
  • Simon Karlsson
    Planner
  • Benjamin Rodgers
    Designer
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Designer
  • Andrea Engum
    Designer
  • Tomas Jonsgården
    Regissør
  • Magnus Åkerstedt
    Produsent
  • Anisa Dzindo
    Executive produsent
  • Joe Saade
    Foto
  • Good People
    Lokalt produksjonsselskap
  • Edisen, Stockholm
    Post produksjon
  • Framestore, London
    Post produksjon
  • Goran Obad
    Music supervisor
  • ARY & Harpreet Bansal
    Arrangement og produsent
  • Sarah Clifton
    Fundraising, marketing & partnerships director
  • Linda Sinac
    Brand Marketing & Communications Director
  • Ingrid Svendsen
    Fundraising & Marketing Director
  • Klaus Damlien
    Head of Marketing & Digital
  • Luca Kleve-Ruud
    Head of Creative & Content
  • Shireen Makarem
    Advocacy & Campaigns Manager
  • Baraa Shkeir
    Documentation & Information Management Officer
  • Martin de Thurah
    Regissør
  • Magne Lynger
    Executive produsent
  • Clandestino films
    Lokalt produksjonsselskap
  • Jenny Aubert
    Music supervisor
  • Frida Ånnevik
    Artist
  • Daniel Voldheim
    Foto