Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Utfordring: DnB har de siste årene blitt utfordret av andre banker, og fått posisjonen sin svekket i det unge segmentet. Vår utfordring var å vinne posisjonen tilbake, og få unge til å bli litt flinkere på sparing.
Men hvorfor er vi så dårlige til å spare? Det viser seg at hjernen er kjernen av problemet. Så vi bestemte oss for å invitere målgruppen med på et digitalt forskningsprosjekt som vil kalte Nåtidshjernen.
Nåtidshjernen skulle belyse hvorfor vi tenker så kortsiktig med pengene våre, og finne ut om det er noe vi kan gjøre for å lure hjernen til å tenke litt mer langsiktig.
Så vi inviterte målgruppen med på tester, eksperimenter og spørreundersøkelser i sosiale medier. På den relanserte nettsiden dnbung.no belyste vi nåtidshjernen gjennom forskningsartikler og en helt egen podcast.
Gjennom å leke med målgruppens visuelle formspråk i relevante kanaler, lyktes kampanjen med å aktivere målgruppen til å ta grep om egen økonomi.
Resultat:
Styrket DNB sin posisjon i målgruppen med 3 poeng.
93.500 deltok aktivt i forskningen
45.000 gjennomførte en test på 27 spørsmål.
130.000 besøk til dnbung.no
30% flere sparemål satt.
30% flere nedlastinger av spareappen.
84% satt opp et sparemål fordi de fikk en gratis sparebrus :)