Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Vi ønsker at juryen skal bedømme Art Direction.
Formspråket til vår unge målgruppe er i rask endring. De sikler ikke av cinemascope lenger, og har ikke tålmodigheten til tradisjonell storytelling eller subtile beskjeder. De vil bli filleristet.
Med Nåtidshjernen tok vi utgangspunkt i dette nye formspråket, men utviklet vår egen visuelle stil som baserer seg på skikkelig håndverk av profesjonelle fagfolk. Resultatet er en visuell stil uten regler. Nåtidshjernen tar i bruk Green Screen, 3D Animasjon, Front Projection, Back Projection, filming på set og studio, stunts og grafisk design.
Utfordring og løsning:
DnB har de siste årene blitt utfordret av andre banker, og fått posisjonen sin svekket i det unge segmentet. Vår utfordring var å vinne posisjonen tilbake, og få unge til å bli litt flinkere på sparing.
Men hvorfor er vi så dårlige til å spare? Det viser seg at hjernen er kjernen av problemet. Så vi bestemte oss for å invitere målgruppen med på et digitalt forskningsprosjekt som vil kalte Nåtidshjernen. Nåtidshjernen skulle belyse hvorfor vi tenker så kortsiktig med pengene våre, og finne ut om det er noe vi kan gjøre for å lure hjernen til å tenke litt mer langsiktig.
Målgruppen ble invitert med på tester, eksperimenter og spørreundersøkelser i sosiale medier. På den relanserte nettsiden dnbung.no belyste vi Nåtidshjernen gjennom forskningsartikler og vår egen podcast.