Nåtidshjernen

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Medalje
Gullblyanten 2020
Diplom, Håndverk
Vi ønsker at juryen skal bedømme Art Direction. Formspråket til vår unge målgruppe er i rask endring. De sikler ikke av cinemascope lenger, og har ikke tålmodigheten til tradisjonell storytelling eller subtile beskjeder. De vil bli filleristet. Med Nåtidshjernen tok vi utgangspunkt i dette nye formspråket, men utviklet vår egen visuelle stil som baserer seg på skikkelig håndverk av profesjonelle fagfolk. Resultatet er en visuell stil uten regler. Nåtidshjernen tar i bruk Green Screen, 3D Animasjon, Front Projection, Back Projection, filming på set og studio, stunts og grafisk design. Utfordring og løsning: DnB har de siste årene blitt utfordret av andre banker, og fått posisjonen sin svekket i det unge segmentet. Vår utfordring var å vinne posisjonen tilbake, og få unge til å bli litt flinkere på sparing. Men hvorfor er vi så dårlige til å spare? Det viser seg at hjernen er kjernen av problemet. Så vi bestemte oss for å invitere målgruppen med på et digitalt forskningsprosjekt som vil kalte Nåtidshjernen. Nåtidshjernen skulle belyse hvorfor vi tenker så kortsiktig med pengene våre, og finne ut om det er noe vi kan gjøre for å lure hjernen til å tenke litt mer langsiktig. Målgruppen ble invitert med på tester, eksperimenter og spørreundersøkelser i sosiale medier. På den relanserte nettsiden dnbung.no belyste vi Nåtidshjernen gjennom forskningsartikler og vår egen podcast.

Bidragsytere

  • Marius Aasen
    Kreatør
  • Susanne Hovda
    Kreatør
  • Ingrid Linjordet
    Prosjektleder
  • Trine Olsen
    Prosjektleder
  • Jeppe Gjesti
    Designer
  • Arne Eggen
    Konsulent
  • Tommy Lybekk
    Designer
  • Elisabeth Søråsen
    Planner
  • Nicklas Hellborg
    Designer
  • Andreas Roel Vevle
    Prosjektleder
  • Henrik Faltin
    Produksjonskoordinator
  • Helene Hovda Lunde
    Post-produsent
  • Mone Mikkelsen
    Produsent
  • Stian Smestad
    Regissør
  • Torben Traaseth
    Motion Design
  • Mette K. Olsen
    Kreativ leder
  • Aina Lemoen Lunde
    Markedsdirektør
  • Magnus Snickars
    Designer