NB

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
En av de største utfordringene i kjølvannet av corona, var ensomheten som ble påført oss alle - og særlig barn og unge. Som Norges største bank har DNB muligheten til å rette søkelyset mot slike, viktige problemer i samfunnet vårt. Og i desember gjorde vi nettopp det – ved å ta bort en bokstav i logoen vår: Og slik ble DNB til NB. Vi sa NB på vegne av alle de som synes livet var vanskelig. Og vi viste dem som sleit, at de ikke var alene. Den viktigste kanalen i kampanjen var sosiale medier - det var her målgruppa først og fremst var. Og engasjementet eksploderte på en måte DNB aldri har opplevd før: Banken satte rett og slett ny rekord for kommentarer og delinger: Vi fikk over 96 000 kommentarer - og kampanjen nådde over 1,9 millioner mennesker på sosiale medier.

Bidragsytere

  • Egil Pay
    AD
  • Lars Joachim Grimstad
    Tekstforfatter
  • Jonas Kopstad Grønnern
    Tekstforfatter
  • Lars-Kristian Harveg
    AD
  • Kristina Skogen
    Konsulent
  • Vilje Mohn
    Prosjektleder
  • One Big Happy Family
    Produksjonsbyrå
  • Helene Hovda Lunde
    Produsent
  • Halfdan Tøndel
    Regissør
  • Goran Obad
    Music Supervisor
  • Mette K. Olsen
    Kreativ leder
  • Aina L. Lunde
    Markedsdirektør
  • Cecilie Tidemann-Nilsen
    Produksjonsleder
  • Jeppe Gjesti
    Grafisk designer
  • Thomas Fuglem
    Motion Designer
  • Christoffer Klungerbo
    Motion Designer