Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
En av de største utfordringene i kjølvannet av corona, var ensomheten som ble påført oss alle - og særlig barn og unge.
Som Norges største bank har DNB muligheten til å rette søkelyset mot slike, viktige problemer i samfunnet vårt. Og i desember gjorde vi nettopp det – ved å ta bort en bokstav i logoen vår:
DNB ble til NB i alle kanaler, og på mange flater. DNB fjernet en bokstav i logoen sin i reklamefilmer, i sosiale medier, på filialer og på sponsorobjektene våre.
Vi sa NB! på vegne av barn og unge som synes livet var vanskelig og ensomheten for stor. Og vi løftet fram Mental Helse Ungdom sitt arbeid med disse utfordringene.
Et lite grep fra en stor bank skapte masse engasjement. Gamle delingsrekorder ble slått og unge over hele landet viste gjennom deling og kommentarer at dette var en sak de stilte seg bak. Mental Helse Ungdom fikk nye ambassadører og DNB fikk satt fokus på noe som tross alt er mye viktigere enn forsikring og pensjon.