NB

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
En av de største utfordringene i kjølvannet av corona, var ensomheten som ble påført oss alle - og særlig barn og unge. Som Norges største bank har DNB muligheten til å rette søkelyset mot slike, viktige problemer i samfunnet vårt. Og i desember gjorde vi nettopp det – ved å ta bort en bokstav i logoen vår: Og slik ble DNB til NB. Det viktigste elementet i kampanjen var online-filmen som ble lagt ut på Facebook, Snapchat og Instagram. Filmen forklarte hvorfor DNB nå ropte NB! på vegne av barn og unge som synes livet var vanskelig. FIlmen viste dem som sleit, at de ikke var alene. Og filmen fortalte dem hvordan de kunne få hjelp (Mental Helse Ungdom).

Bidragsytere

  • Egil Pay
    AD
  • Lars Joachim Grimstad
    Tekstforfatter
  • Jonas Kopstad Grønnern
    Tekstforfatter
  • Lars-Kristian Harveg
    AD
  • Kristina Skogen
    Konsulent
  • Vilje Mohn
    Prosjektleder
  • One Big Happy Family
    Produksjonsbyrå
  • Helene Hovda Lunde
    Produsent
  • Halfdan Tøndel
    Regissør
  • Goran Obad
    Music Supervisor
  • Mette K. Olsen
    Kreativ leder
  • Aina L. Lunde
    Markedsdirektør
  • Cecilie Tidemann-Nilsen
    Produksjonsleder
  • Jeppe Gjesti
    Grafisk designer
  • Thomas Fuglem
    Motion Designer
  • Christoffer Klungerbo
    Motion Designer