NB

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Medalje
Gullblyanten 2020
Diplom, PR
(Kampanjen sendes også inn i PR-kategorien nå som denne også omfatter ideer som skaper engasjement/effekt i sosiale medier.) Problemstilling: En av de største utfordringene i kjølvannet av corona, var ensomheten som ble påført oss alle - og særlig barn og unge. Løsning: Som Norges største bank har DNB muligheten til å rette søkelyset mot slike, viktige problemer i samfunnet vårt. Og i desember gjorde vi nettopp det – ved å ta bort en bokstav i logoen vår: Og slik ble DNB til NB de siste ukene av 2020. Vi sa NB i alle kanaler - på vegne av barn og unge som følte seg ensomme og syntes livet var vanskelig. Engasjementet eksploderte på sosiale medier på en måte DNB aldri har opplevd før: Banken satte rett og slett ny rekord for kommentarer og delinger: Vi fikk over 96 000 kommentarer - og kampanjen nådde over 1,9 millioner mennesker på sosiale medier.

Bidragsytere

  • Egil Pay
    AD
  • Lars Joachim Grimstad
    Tekstforfatter
  • Jonas Kopstad Grønnern
    Tekstforfatter
  • Lars-Kristian Harveg
    AD
  • Kristina Skogen
    Konsulent
  • Vilje Mohn
    Prosjektleder
  • One Big Happy Family
    Produksjonsbyrå
  • Helene Hovda Lunde
    Produsent
  • Halfdan Tøndel
    Regissør
  • Goran Obad
    Music Supervisor
  • Mette K. Olsen
    Kreativ leder
  • Aina L. Lunde
    Markedsdirektør
  • Cecilie Tidemann-Nilsen
    Produksjonsleder
  • Jeppe Gjesti
    Grafisk designer
  • Thomas Fuglem
    Motion Designer
  • Christoffer Klungerbo
    Motion Designer