Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
(Kampanjen sendes også inn i PR-kategorien nå som denne også omfatter ideer som skaper engasjement/effekt i sosiale medier.)
Problemstilling:
En av de største utfordringene i kjølvannet av corona, var ensomheten som ble påført oss alle - og særlig barn og unge.
Løsning:
Som Norges største bank har DNB muligheten til å rette søkelyset mot slike, viktige problemer i samfunnet vårt. Og i desember gjorde vi nettopp det – ved å ta bort en bokstav i logoen vår:
Og slik ble DNB til NB de siste ukene av 2020.
Vi sa NB i alle kanaler - på vegne av barn og unge som følte seg ensomme og syntes livet var vanskelig.
Engasjementet eksploderte på sosiale medier på en måte DNB aldri har opplevd før:
Banken satte rett og slett ny rekord for kommentarer og delinger:
Vi fikk over 96 000 kommentarer - og kampanjen nådde over 1,9 millioner mennesker på sosiale medier.