New Favorite Material

Sendt inn av
Bates United AS
Kunde
Steni as
Medieplassering
August-desember 2013
Den norske bedriften Steni har utviklet en ny teknologi for fasadeplater med en overflate som kan printes. For å teste ut markedets reaksjoner på det nye produktet valgte selgere i hvert land ut fem ledende arkitektkontorer i seks land som fikk DMen personlig overlevert i avtalte møter. DMen demonstrerer produktets egenskaper når det gjelder å lage “alle tenkelige overflater”. Den inneholder individualiserte produktprøver som minnet om LP-cover med arkitektkontorets navn, med en undertone om at de har utgitt en LP. Individualiseringen skal også vise de kreative mulighetene produktet gir for å lage helt individuelle fasader basert på arkitektens egne ønsker. Sammen med en tilpasset brosjyre med samme hovedbilde, vifte med forskjellige standarmønstre til inspirasjon og en vinyl LP-plate etter arkitektenes musikksmak + iTunes gavekort slik at de også kan laste ned musikken. "Material" på engelsk har en dobbeltbetydning som kan henspille både på musikk og byggningsmateriale. Det ble brukt fem ulike motiv på fasadeplatene, slik at ingen arkitekter i samme land fikk samme bilde på coveret. Alt i en lekker "samle-boks".

Bidragsytere

  • Lars Holt
    Art Director
  • Inge Kvivik
    Tekstforfatter
  • Morten Kjærnes
    Konsulent
  • Mia Bussoli
    Prosjektleder
  • Ola Olsen
    Ansvarlig hos kunde
  • kai Ekstrøm
    Produksjonsbyrå