NM i filmtitting

4898 7743a original
Sendt inn av
Plastikk Media
Kunde
Hi-Fi Klubben
Medieplassering
Kampanjesite, hifiklubben.no, e-post til Hi-Fi Klubbens medlemmer, pressemeldinger, sosiale medier på brukernes eget initiativ
Hi-Fi Klubben ville fortelle om større filmopplevelser. Og de ville vise fram demorommene sine. I stedet for å fortelle hvor opptatt vi er av film, valgte vi å spørre målgruppen vår: Hvor mye elsker du film? Hvor mange filmer kan du se uten stopp? Vi arrangerte Norgesmesterskap i filmtitting. Demorommene til 10 Hi-Fi Klubben-butikker fra Tromsø i nord til Grimstad i sør ble arenaen, og alt kunne følges på nett. Deltakerne skulle se så mange filmer i strekk som de klarte, fram til minst én av lagkameratene ikke klarte mer, eller sovnet. Alle deltakerne ble streamet på nett, og målt av en felles klokke. Lag med tre personer meldte seg på på nett, og filmene ble stemt fram av alle som var innom sidene på forhånd. Listen inneholdt noen håndplukkede torturfilmer.Vi oppfordret alle lagene til å opprette egne facebook-grupper, og dele sine erfaringer underveis. Aktiviteten spredte seg i sosiale medier, og tv, radio, lokalaviser og riksaviser plukket opp saken. Trafikken på Hi-Fi Klubbens sider mer enn doblet seg i perioden, og etterlatt inntrykk av at Hi-Fi Klubben tilbyr alt du trenger for å se film så lenge du orker, er spredt fra sosiale medier til redaksjonelle medier i stort omfang. Søket «NM i filmtitting» oppnår 19.500 treff, mot 370 før det tre dager lange arrangementet! Hi-Fi Klubben befester sin posisjon som treff nummer 1 på definert viktigste nøkkelord for kategorien; «Hjemmekinoanlegg» Det siste laget holdt ut i 73,5 timer, som er ny norgesrekord. Gratulerer til Team Grimstad!

Bidragsytere

  • Anders Gulbrandsen
    Konsulent
  • Sigurd J. Vik
    Annet (må beskrives)
  • Daniel Neegard
    Kreativ leder
  • Elisabeth Anderssen
    Tekstforfatter
  • Mia Roland
    Webutvikling
  • Anders Aarsæther
    Webutvikling
  • Fredrik Scheide
    Art Director
  • Joachim Staalstrøm
    Webutvikling
  • Anders Øvergaard
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Brün
    Fotograf
  • Ida Fiskerud
    Prosjektleder
  • Philip Hauglin
    Annet (må beskrives)
  • Harald Haaland
    Ansvarlig hos kunde