Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Kombinert er den eneste vinter-idretten der kvinner ikke får stille til start i OL. Swix er en naturlig del av verdenseliten innenfor flere vinter-idretter, og ønsket derfor å rette fokus mot denne urettferdigheten. Løsningen ble en kampanje, og et stunt, for Swix med mål om å skape bevissthet.
Utover betalt annonsering, var målet å få norsk og internasjonal presse interessert, så saken kom på dagsorden. For å få deres oppmerksomhet måtte vi gi dem noe å snakke om. Før sesongstart i 2022 planla vi derfor en markering der vi rekrutterte utøvere til å krysse langrennstavene sine (Swix er den største leverandøren av staver til skiidrettene) før startskuddet i World Cup-renn. Vi jobbet hardt inn mot både Skiforbundet og FIS, for at de skulle bli med på (og velsigne) aktiviteten, slik at flest mulig løpere ville delta i markeringen.
Ved start markerte samtlige utøvere sin støtte med stavene i en X over hodet, en X for «no eXceptions». Dette ble umiddelbart en snakkis på arrangementet, hos TV-seerne og i dekningen i etterkant. I rennene som fulgte ble markeringen en standard, og når både langrenns-eliten kastet seg på, og internasjonale kombinert-utøvere, vokste saken langt utover norske skispor.