Noen ideer er verdt å gjennomføre

Sendt inn av
SMFB
Kunde
Santander
Medieplassering
WEB (inkl SoMe), TV
Bankene Santander og GE fusjonerte i 2014 og ble Santander Consumer Bank. Vi fikk i oppgave å markere sammenslåingen i Skandinavia, og underbygge Santander sin merkevareposisjon: Banken for dine ideer. Vi ville gjøre noe som viste vår posisjon på en engasjerende og overraskende måte. Folk har mange drømmer og ideer der ute, og en del av dem deles i sosiale medier. Blant disse bestemte vi oss for å finne noen gode ideer som var verdt å gjennomføre, og alliere oss med venner og familie for å realisere dem uten at hovedpersonen visste noe. I alt gjennomførte vi 6 ideer i Sverige, Norge og Danmark. Stuntene ble dokumentert og folk kunne oppleve overraskelsen i mini-dokumentarer på nett. Det ble også laget 30 sekunders kortversjoner som teaset prosjektet på TV.

Bidragsytere

  • Standart
    Produksjonsbyrå
  • Eirik Stensrud
    Art Director
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Magnus Svanberg
    Regissør
  • Lasse Polmar
    Konsulent
  • Josefin Kollberg
    Producer
  • Henriette Valeur
    Prosjektleder
  • Sondre Hårstad
    Grafisk Design
  • Magnus Snickars
    Grafisk Design