Nøklene til en bedre arbeidsplass

Sendt inn av
TRY
Kunde
Volkswagen Nyttekjøretøy
Medieplassering
Web/ Mobil: (Finn og PBU), Facebook, TV (bla TV2, Discovery, MTG, Fox), Radio (P4 og RadioNorge), Annonse (DN og Finansavisen)
Kampanjen handler om summen av alle tjenester og produkter du er innom, fra du kjøper til du selger en varebil. For vekke en interesse, som i utgangspunktet er lav, inviterte vi håndverkere og sjåfører til å finne "nøklene til en bedre arbeidsplass" og vinne en bil i tre år. For å vinne måtte du møte opp hos forhandler med de digitale nøklene dine, stille deg foran en utstillingsmodell og forsøke å låse den opp med mobilen. 6154 nøkler ble testet hos forhandlerne, én vant og resten ble tatt vare på av de som kan mest om TCO – selgerne hos Volkswagen Nyttekjøretøy. Kostnytte.no fortsatte reisen man hadde påbegynt i andre kanaler og er en interaktiv nettside i 3D med hjelp av WebGL. Brukeren kunne selv styre seg gjennom en uendelig tunell gjenkjennelig fra resten av kampanjen, full av fakta, i jakt på skjulte nøkler. For at siten skulle ha en så bra ytelse som mulig, spesielt på mobil, bakte vi inn alle teksturer med lys på forhånd. Tunellen ble også generert ettersom man kjørte, for å forbedre ytelsen. Geo targeting sikret at alle som prøvde å låse opp premien var fysisk hos forhandler. Vi oppforderer juryen til å åpne http://kostnytte.arkivert.no/ på sine mobiler.

Bidragsytere

  • Magnus Bergman
    Webutvikling
  • Anders Stalheim Øfsdahl
    Webutvikling
  • Annnette Werner
    Annet (må beskrives)
  • Frode Egeberg
    Annet (må beskrives)
  • Jonas Kopstad Grønnern
    Tekstforfatter
  • Eirik Huse
    Annet (må beskrives)
  • Lars-Kristian Harveg
    Art Director
  • Marianne Strandly
    Producer
  • Morten Polmar
    Konsulent
  • APT
    Produksjonsbyrå
  • Cathrine Wennersten
    Prosjektleder
  • Dan Christian Westin
    AD-assistent
  • Ingvild Øversveen
    Ansvarlig hos kunde
  • Sebastian Rasch
    Webdesign