Nord Norsk Reiseliv

4115 e2113 original
4116 f3143 original
4117 82cbe original
4118 591da original
4119 b730c original
Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
NordNorsk Reiseliv (NNR) profilerings- og markedsføringsselskap for reiselivsnæringen i Nord-Norge
Bakgrunn og målsetting for oppdraget/arbeidet: Målsettinger: Etablere en merkevare av Nord-Norge: Nordland, Troms, Finnmark. Samle Nord-Norge som et helårs reisemål. Øke kjennskapen til landsdelen nasjonalt og internasjonalt. Doble antall besøkende til landsdelen på kort sikt. Stimulere til økt verdiskaping og lønnsomhet på lang sikt. Målgruppe: Det kontinentale Europa Konkurrenter: Naturbaserte opplevelses destinasjoner: Canada, Alpene, Norden Oppgaven: Utvikle ett overordnet, felles kommunikasjonskonsept og visuell profil med merkearkitektur og co-branding Konsept/idé/strategi: Bærende idé - Upolert Identitetskonsept - Formet av Naturen Pay Off - NORTHERN NORWAY - It’s a different story Logo: form fra nordlyset og landsdelen, formet av toppen av Norgeskartet. Pikslene: symboliserer mangfoldet i reisemål, danner et grid i trykksaker som kan fylles med farger, bilder og tekst. Fargene: fra det Norske flagget, varmere tone ved orange og lilla, symboliserer kraften i mennesker og naturen. Pikslene i logoen danner et grid i trykksaker som kan fylles med farger og bilder og tekst. Naturbilder: løfter om et moderne reisemål med mange tøffe aktiviteter. Spesielle rammebetingelser: Profilen skal: -koordinere kommunikasjonsaktivitetene for en hel landsdel - helhet er viktig. -være en ramme rundt innholdet i landsdelen som består av svært mange, ulike reiselivsprodukter. -fremstille landsdelen som en moderne aktør - fremstå som fargerik og kraftfull. NNR skal være hovedavsender mens de regionale tilbudene skal stå som støtteavsendere på de internasjonale markedene. Suksessfaktor: forankring, begeistring, involvering og anvendelse av profil hos brukerne i alle tre regioner, Nordland, Troms og Finnmark.

Bidragsytere

  • Levi Bergquist
    Grafisk Design
  • Kristine Lillevik
    Kreativ leder
  • Turid Rønningen
    Prosjektleder
  • Anniken Fjellberg
    Konsulent
  • John Steve Linløkken
    Ansvarlig hos kunde
  • Ann-Heidi Hansen
    Ansvarlig hos kunde
  • Heidi Soløy
    Ansvarlig hos kunde
  • Beate Juliussen
    Ansvarlig hos kunde
  • Silje Brandvoll
    Ansvarlig hos kunde