Norges dyreste matbutikk

Sendt inn av
Anorak
Kunde
Kirkens Bymisjon
Over 100 000 barn og unge vokser opp i fattigdom i Norge. Det kan være vanskelig å sette seg inn i hva slags situasjon disse barnefamiliene er i. Derfor laget vi Norges dyreste matbutikk der prisene illustrerer hvor mye mer alt koster for de som har lite. Alt blir mer enn dobbelt så dyrt, basert på forskjellen mellom gjennomsnitlig inntekt og inntekten til familier som lever under fattigdomsgrensen. På denne måten lot vi kundene i butikken oppleve hvor vanskelig det er for disse familiene å få pengene sine til å rekker til mer enn det mest nødvendige.

Bidragsytere

  • Magnus Høberg Hansen
    Kreatør
  • Pål Høyer-Hanssen
    Kreatør
  • Hege Iren Dyrseth
    Prosjektleder
  • Kine Werenskiold
    Rådgiver
  • Peter Power
    Tekst
  • Simen Hanssen
    Planner
  • Line Blokhus
    Content
  • Thea Helgeland
    SoMe-ansvarlig
  • Louise Marie Pedersen
    Designer
  • Maja Berthelsen
    Designer
  • Darri Thorsteinsson
    Motion
  • Tove Bø
    Kunde
  • Ragnhild Kaski
    Kunde
  • Silje Ruud Birkelid
    Kunde
  • Johanne Nyborg
    AD
  • Kristian Lyse
    Rådgiver